Представники галузевих асоціацій, що представляють інтереси понад 60% вантажовідправників України вважають, що з поточною тарифною політикою "Укрзалізниця" буде неконкурентоздатною на ринку Європейського Союзу, пише ЦТС.

"Схема роботи у компанії дуже проста: коли у них закінчується гроші, вони йдуть до споживача та просто збирають свій врожай і закривають проблеми, які у них є. А що буде, коли вони будуть конкурувати з перевізниками із Євросоюзу, якщо це все об'єднається? Як "Укрзалізниця" готується до відкритої конкуренції?", - зазначає віце-президент Союзу хіміків України Ігор Гольченко.

На думку президента Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтина Салія, якщо ситуація не зміниться, іноземні виробники можуть зайти на український ринок і конкурувати з місцевими підприємствами.

"Вони також зіштовхнуться з тим, що у нас будуть проблеми з тарифами. Але, якщо прийдуть виробники з ЄС, я думаю, що вони знайдуть політичні інструменти, що привести тарифи до розумного рівня. Це буде прикро, бо українські підприємства не зможуть швидко відновитись. Звичайно, це вплине на кінцевого споживача, тобто звичайних українців", - додає він.  

Нагадаємо, з 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.  

В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.

Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.