"Укрзалізниця" зараз має всі можливості утримати тарифи на нинішньому рівні, - ICC Ukraine

Новини 912 переглядів
Facebook0 Twitter

В Українському національному комітеті Міжнародної торгової палати вважають, що необхідно не підвищувати вартість логістики, а знижувати, щоб стимулювати виробництво.

Підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення матиме серйозний негативний вплив на промисловість і зменшить експортні доходи. Крім того, постійні фінансові збитки "Укрзалізниці" не спричинені перевезенням вантажів, а виникають через значні й дедалі більші витрати компанії, а також через некомпетентність управлінського складу. Такі дані містяться в листі Українського національного комітету Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine) до прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля.

Про це пише ЦТС, посилаючись на Інтерфакс-Україна.

"У серпні 2021-го - січні 2022 року монопольні тарифи для вантажів були збільшені в 2,4 раза до рівня на початок 2021 року. Для порівняння: у Канаді тарифи на вантажні залізничні перевезення за період із 1988-го до 2021 року (тобто за 33 роки) зросли сумарно на +43%, а у США - на 72%. Цей необґрунтований стрибок тарифів в Україні створює серйозний тиск на бізнес і є неприпустимим у теперішніх умовах", - заявили автори листа.

Комітет зазначив, що, хоча морські порти знову відкриті й експорт почав активізуватися, до довоєнного рівня ще далеко. Подальше підвищення тарифів на залізничні перевезення зменшить конкурентоспроможність української продукції на світових ринках і ще більше знизить експортні надходження, що негативно позначиться на загальному економічному стані.

"З економічної точки зору, необхідно не підвищувати вартість логістики, а навпаки - знижувати її, щоб стимулювати виробництво. Це дозволить залучити більше вантажів на залізницю, зменшити навантаження на автомобільний транспорт і зберегти дорожню інфраструктуру, яка вже зазнала значних руйнувань через війну й переходу частини вантажів із залізниці на дорожні шляхи", - ідеться у зверненні ICC Ukraine.

У Комітеті підкреслили, що "Укрзалізниця" зараз має всі можливості утримати тарифи на нинішньому рівні. За перше півріччя 2024 року доходи компанії від вантажних перевезень сягнули 43 млрд грн, що на 17% більше, ніж за аналогічний період 2023 року. Зміни витрати "Укрзалізниці" становлять лише приблизно чверть її загальних витрат, тому перевезення додаткової тонни вантажу забезпечує компанії значний маржинальний прибуток.

"Саме тому абсурдом є заяви монополіста про те, що причиною його збитків є перевезення "збиткових" вантажів - причиною збитковості можуть бути тільки значні й постійно зростаючі витрати "Укрзалізниці", - додали автори.

Замість підвищення тарифів "Укрзалізниці" треба зосередитися на розширенні вантажної бази та розглянути можливість оптимізації значних постійних витрат, а також впровадження інших заходів, спрямованих на підвищення ефективності роботи компанії.

"Просимо вас поширити знижку в розмірі 30% до встановлених тарифів на експортні перевезення всіх видів вантажів (зараз знижка застосовується для сільськогосподарської продукції), та поставити задачу УЗ реалізувати масштабні програми оптимізації витрат і збільшення обсягів перевезень, за рахунок чого знизити вантажні залізничні тарифи протягом 2024–2025 років на 15-20%, що підтримає відновлення економіки та експорту України й посилить конкурентоспроможність самої "Укрзалізниці" в порівнянні з автотранспортом", - заявили в ICC Ukraine.

Нагадаємо, з 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.  

В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.

Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.

Також ЦТС писав, що "Укрзалізниця" прогнозує збиток у розмірі 2,7 млрд грн на кінець 2024 року.

Читайте також Win-win замість гри в одні ворота

Наверх