Оператор інфраструктури залізниць Бельгії Infrabel переходить до використання рейок, при виробництві яких використовуються більш екологічно чисті технології.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

За проектами ремонту або нового будівництва Infrabel щороку укладає 450-500 км нових рейок: на магістральних лініях типу UIC 60E1, на другорядних - 50E1. За підсумками конкурсу контракт вартістю 200 млн євро на постачання 2800 км рейок протягом 4 років Infrabel уклав з компанією Saarstahl Rail. На рейки 60E1 припадає 65% постачання, решта - на рейки 50E1.

За цим контрактом Infrabel 17 травня 2023 року отримав першу партію рейок (900 т), при виробництві яких викиди вуглецю діоксиду знижено на 70 %.

Ці рейки виготовляють на рейокопрокатному заводі в місті Ейанж (на півночі Франції), який у серпні 2021 року перейшов у власність німецької групи SHS-Stahl-Holding-Saar та її дочірньої компанії Saarstahl Rail.

Сталь для рейок виплавляють в електродуговій печі з використанням металобрухту на заводі компанії Saarstahl Arcoval, що знаходиться біля Валансьєна.

Нова технологія забезпечує випуск продукції з такими ж металургійними властивостями, що і традиційний метод виплавки сталі з руди та коксу, але з меншими на 70% викидами діоксиду вуглецю.

Такому результату сприяє і використання електроенергії, що виробляється атомною електростанцією. У сукупності за 4 роки це дозволить скоротити викиди на величину до 224 тис. тонн, що еквівалентно річному вуглецевому сліду 9000 середніх домогосподарств.

Завод в Ейанжі у 2022 році поставив 262 тис. тонн рейок, з них 227 тис. тонн виготовлено з використанням металобрухту - власного та отриманого на стороні. Це підприємство може постачати рейки завдовжки до 108 м, але оснащення бази Infrabel у Схарбеку дозволяє зварювати рейки завдовжки до 100 м у 300-метрові.