Фінська Norsepower Oy Ltd, яка розробляє технології роторних вітрил для великих вантажних суден, змогла залучити кошти у розмірі 30,3 млн доларів, на збільшення виробництва та розширення сфери застосування технологій для економії палива та скорочення шкідливих викидів із суден.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію компанії.

Раунд зі збору інвестиційних коштів включав пайове фінансування та кредитування, у поєднанні з ширшою участю існуючих інвесторів. У компанії сподіваються, що отримані кошти допоможуть задовольнити світовий попит на такі технології, що постійно зростає.

За даними Norsepower, зараз є 30 тис. суден, які можуть скористатися системою вітрил Norsepower Rotor Sails для паливної економії.

Роторна система вперше була представлена на ринку в 2014 році як допоміжне та екологічне рішення.

Технологія турбопарусу Антона Флеттнера була розроблена ще в 1925 році як допоміжний рушій судна, що використовує силу вітру. Norsepower вдосконалила ротор Флеттнера. Модернізована версія відрізняється компактністю і є порожнистим циліндром висотою 24 м і діаметром 4 м. Під час роботи турбопарусу циліндр обертається навколо своєї осі. В основі роботи рушія лежить фізичне явище, при якому потік повітря, що обтікає тіло, що обертається, створює додаткову силу. Якщо встановити циліндр, що обертається, на відкриту палубу судна для обдування вітром, то тиск вітру на циліндр збільшується в кілька разів, що дозволяє рухати судно з набагато більшим імпульсом, ніж при використанні звичайного вітрила (ефект Магнуса).

Система роторних вітрил використовується судновласниками понад вісім років, термін експлуатації багатьох перевищив 250 тис. годин на судах відомих судноплавних компаній та фрахтувальників. Роторні вітрила дають економію палива в діапазоні від 5% до 25%.