У лютому на вхід до портів Великої Одеси під завантаження українською агропродукцією Спільним координаційним центром (СКЦ) у Стамбулі було проінспектовано тільки 71 судно. Що на 17 суден менше, ніж у січні.

Як пише ЦТС з посиланням на МІУ, така негативна динаміка є наслідком системної деструктивної політики росії, яка направлена на гальмування інспекції суден в територіальних водах Туреччини.

В міністерстві відзначають, що всі сторони СКЦ, в тому числі рф, узгоджують проведення від 9 до 12 інспекцій на добу. Однак, російські інспектори без пояснення причин виконують не більше 6 перевірок. Після цього російські інспектори припиняють роботи, унеможливлюючи роботу інспекторів Туреччини ООН та України.

Окрім цього, стала системною зупинка інспектування після 15:30, хоча офіційний робочий день інспекторів триває протягом світлового дня.

Також російська сторона, всупереч процедурам СКЦ, вимагає перевірки суднових документів, які не мають жодного стосунку до предмету самої перевірки. Таким чином рф затягує тривалість інспекції судна.

Тому в лютому було проведено лише 149 інспекцій (в січні - 173) при запланованих 296. І така ж негативна тенденція зберігається в березні.

Окрім цього, додають в МІУ, результатом таких дій російської сторони є стабільна черга суден (від 120 до 140 одиниць), а українські порти стикаються з проблемою дефіциту нового флоту під завантаження. Сьогодні 86 суден, які прямують під завантаження, очікують інспекцію в територіальних водах Туреччини.

Нагадаємо, що раніше в рф заявили про готовність продовження зернової угоди після 18 березня лише на 60 днів.

Після цього міністр національної оборони Туреччини Хулусі Акар заявив, що його країна ініціювала переговори щодо продовження "зернового коридору" терміном на 120 днів, відповідно до початкового варіанту угоди.

Раніше заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков звернув увагу на необхідність повного розблокування судноплавства у Чорному морі. "Блокування комерційного судноплавства навіть у військовий час - це грубе порушення міжнародних конвенцій, учасником яких є й Україна. Ми вкотре закликаємо Міжнародну морську організацію ООН, яка є гарантом безпеки світового судноплавства, зробити все можливе та поновити торговельне судноплавство в Чорному морі", - заявив Васьков.

Читайте також Однакові правила для всіх або відкрите море: Що буде з українськими портами?