22 лютого НАБУ і САП повідомили ексміністру інфраструктури України і його колишньому першому заступнику про підозру у зловживаннях, через які держава зазнала збитків на понад 30 млн дол. США.

Як пише ЦТС, про це напередодні повідомило Національне антикорупційне бюро.

"За даними слідства, у липні 2015 року тогочасний міністр спільно зі своїм заступником (на той час також головою Тарифної ради Мінінфраструктури) забезпечили прийняття наказу, за яким корабельний збір із суден в морському порту Південний разом із ДП АМПУ почали стягувати й приватні компанії (у пропорції 50:50). Тоді як за законом стягнення такого збору є виключною прерогативою ДП як користувача акваторії порту, що належить державі", - заявили в НАБУ, додавши, що через це протягом 2017-2021 рр. держава нібито недоотримала понад 30 млн дол.

Зазначені НАБУ посади у 2015 році обіймали відповідно Андрій Пивоварський і Володимир Шульмейстер.

Ексміністр інфраструктури вчора ввечері підтвердив, що йому повідомлено підозру НАБУ та озвучив свою позицію з цього приводу.

"Можу лише повідомити, що інкриміноване мені діяння пов’язане з, начебто, зловживанням мною посадовим становищем міністра інфраструктури в ході розподілу корабельного збору.

Трохи сухого фактажу, який не містить будь-якої таємниці і є загальновідомою інформацією.

По-перше, саме на Мінінфраструктури чинне законодавство покладає здійснення повноважень у сфері регулювання питань, пов‘язаних із визначенням та зміною порядку справляння портових зборів, у тому числі й корабельного збору. Тому дивують спроби правоохоронців підмінити уповноважений державний орган власним, "більш правильним" баченням специфічних питань діяльності профільного міністерства. 

Наказ Мінінфраструктури, яким був змінений порядок розподілу коштів корабельного збору, був попередньо погоджений рядом міністерств та відомств, у тому числі дане питання було розглянуте та підтримане на засіданні Кабінету міністрів України… Наказ Міністерства, про який йдеться, був завізований Мін’юстом, а значить, і перевірений на відповідність чинному законодавству України", - написав Андрій Пивоварський.

Він додав, що "у законі "Про морські порти України" чітко передбачено, що корабельний збір розподіляється між користувачем портової акваторії (в даному випадку це АМПУ) та власником операційної акваторії причалу (в даному випадку це - ТІС). Тому закріплення наказом Мінінфраструктури порядку виконання положень закону не має бути в Україні злочином".

Пивоварський наголосив, що будь-які обвинувачення у його бік у вчиненні кримінального правопорушення є надуманими та безпідставними.

Відзначимо, що Андрій Пивоварський - не перший ексміністр інфраструктури, якого НАБУ і САП намагаються звинуватити у нібито завданні шкоди державі через портові збори. В 2020 році ці ж органи повідомили про підозру ексміністру Володимиру Омеляну. Тоді фігурувала цифра у 30 млн грн, нібито недоотриманих держбюджетом через зниження портових зборів на 20%. Хоча це рішення було направлене на зниження тиску на бізнес, адже високі портові збори робили неконкурентними українські порти. В жовтні 2021 року ВАКС виправдав Омеляна.