В Міністерстві транспорту Латвії заявили, що рішення Європейського союзу (ЄС) про перехід усіх країн на залізничну колію 1435 мм може виявитися скоріше проблематичним, ніж корисним.

Про це пише ЦТС з посиланням на Логіст.Today.

Латвія, поряд з Литвою та Естонією, використовує в основному лінії із шириною колії 1524 мм. Цей тип залізничної інфраструктури існує з часів Радянського Союзу і використовується досі.

Нещодавно призначений міністр транспорту Латвії Яніс Вітенбергс пояснив, крім вимоги суттєвої фінансової підтримки від ЄС для реалізації планів, ліквідація колій 1524 мм може виявитися скоріше проблематичною, ніж корисною.

"Рішення про інтеграцію до європейської залізничної мережі було прийнято більше десяти років тому, коли ми вирішили реалізувати проект Rail Baltica, оскільки він передбачає використання залізничної колії стандарту ЄС", - вважає Вітенбергс.

Він наголосив, що повний перехід на європейську колію може коштувати мільярди і що латвійська економіка не може його підтримувати. А ЄС не має чіткого плану співфінансування проекту.

Крім того, за словами міністра, навіть після переходу на нову колію говорити про ліквідацію старої ще зарано.

"Поки що рано говорити про відмову від старих ліній, бо в Україні така сама колія. Я вірю, що війна в Україні закінчиться і ми можемо відіграти значну роль у відновленні країни. Наші морські порти та залізниця можуть бути використані для перевезення будівельних матеріалів та багатьох інших вантажів в Україну", - додав він.