Морський перевізник K Line підписав довгострокову угоду на фрахтування двох суден для транспортування уловленого CO2 зі спільним підприємством Shell, Equinor та TotalEnergies - Northern Lights.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.

Судна, що будуються на китайській верфі Dalian Shipbuilding Industry Corporation, перевозитимуть уловлений СО2 у рідкому вигляді у спеціальних танках з промислових майданчиків у Європі на термінал у районі Ейгардена (Норвегія), звідки він транспортуватиметься трубопроводом і закачуватиметься для постійного зберігання в резервуарі, побудованому під морським дном на глибині 2,6 км.

Судна планують здати в експлуатацію у 2024 році. Вони будуть зареєстровані під прапором Норвегії. Їх місткість становить 7,5 тис. куб. м.

Судна працюватимуть на ЗПГ та будуть оснащені вітряними рушіями. Очікується, що це зменшить викиди вуглекислого газу на 34%.

Northern Lights є транспортним та складським компонентом Longship, повномасштабного проекту уряду Норвегії з уловлювання та зберігання вуглецю. Проект "Північне сяйво" включає будівництво та експлуатацію об'єктів для транспортування та зберігання СО2, відкритих для третіх осіб. Планується, що це буде перша в історії транскордонна мережа подібної інфраструктури з відкритим вихідним кодом. Проект запропонує європейським промисловим підприємствам-виробникам можливість безпечно та постійно зберігати CO2 під землею.