Керівники європейських залізничних операторів вантажних перевезень зі Співтовариства європейських залізничних та інфраструктурних компаній (CER) і Міжнародного союзу залізниць (UIC) на щорічній зустрічі у Відні підтвердили зобов’язання досягти частки залізниці у 30% в загальному транспортуванні вантажів до 2030 року. Також вони запропонували поставити залізницю на центральне місце у прагненні Європи позбутися залежності від імпортних джерел енергії.

Як пише ЦТС з посиланням на Rail.insider, зокрема, керівники компаній-операторів вантажних перевезень відзначили, що перехід на залізницю як ніколи важливий, якщо Європа хоче досягти довгострокової енергетичної безпеки. З цієї точки зору початкове прагнення досягти 30% частки залізничного транспорту до 2030 року слід вважати скоріше "абсолютним і необхідним мінімумом".

"Зараз Європа стоїть перед "суспільним вибором", який має бути підкріплений зміною політичної парадигми в бік різкого підвищення енергоефективності на транспорті. Це неможливо здійснити, якщо залізниця, на сьогоднішній день найбільш енергоефективний з усіх видів транспорту, не буде рішуче поставлена в центр європейської та національної транспортної політики", - говориться в повідомленні CER.

"Оскільки Європа зіткнулася зі структурною та довгостроковою енергетичною кризою, дуже важливо, щоб послуги загального економічного інтересу, такі як залізниця, мали особливий режим. Вони повинні передбачати розподіл принаймні частини доходів, отриманих від солідарних внесків, на прибуток підприємств, які займаються видобутком нафти, газу та вугілля. CER закликає включити ці міркування в дискусії, які зараз ведуться в Брюсселі на цю тему", - наголосив виконавчий директор CER Альберто Маццола.

"Кожна криза останніх років ще більше підкреслює важливість залізниці, тому що вона в десять разів більш сприятлива для клімату, забезпечує безпеку поставок і вимагає в 7 разів менше енергії на тонно-кілометр, ніж вантажівки", - додав в свою чергу керівник австрійської ÖBB Rail Cargo Group Клеменс Фьорст.

Читайте також ЄС хоче, щоб усі нові залізниці в державах-членах будувалися з колією 1435 мм