Польська державна залізниця PKP та АТ "Укрзалізниця" сьогодні, 20 вересня, під час залізничної виставки InnoTrans у Берліні підписали спільну заяву про розвиток, продовження та зміцнення співпраці для сприяння подальшому розвитку економічних відносин між Польщею та Україною.

У підписаній спільній заяві компанії висловили зацікавленість у продовженні вигідної співпраці у розвитку систем залізничного транспорту в обох країнах як важливої частини транспортної системи Європи.

Також було наголошено на важливості змін, які відбуваються в структурі залізничних ринків Польщі та України внаслідок військових дій, що тривають.

"PKP S.A. та АТ "Укрзалізниця" наголошують на необхідності діалогу щодо рішень з питань функціонування залізничного ринку, інституційних та організаційних змін, а також фінансування залізничного транспорту", - йдеться в повідомленні.

У рамках співпраці сторони проводитимуть періодичні консультації щодо розвитку залізничного транспорту та вживатимуть заходів щодо проведення трансформації залізничних систем Польщі та України.

Сфери співпраці будуть зосереджені, серед іншого, на зміцненні та розвитку активної співпраці в усіх сферах залізничних перевезень між PKP та УЗ.

"Останнім часом ми відзначаємо підвищений інтерес до реалізації інвестицій на польсько-українському кордоні, у частині створення нової інфраструктури для збільшення транспортування харчових продуктів. Ці інвестиції можуть стимулювати економічне зростання як у Польщі, так і в Україні, а також створити нові перспективи для співпраці з PKP S.A. Це пов’язано з тим, що компанія управляє нерухомістю, включеною в логістичний пакет. Інтерес з боку ринку вже очевидний", - зазначив генеральний директор PKP S.A Кшиштоф Мамінскі.

"3 червня 2022 року Європейський Союз ухвалив історичне рішення - надати Україні статус кандидата на членство в ЄС. Це означає, що ми прискорюємо процес побудови стійких відносин з європейськими компаніями. Зараз завдяки співпраці з польською стороною ми збільшуємо потужність наших перевантажувальних терміналів. Але головне, що нам зараз потрібно, - це знайти правильне бачення подальшої архітектури європейських залізниць. Продумуючи цю потенційну архітектуру, важливо мати на увазі, що залізнична інфраструктура Польщі та України - це понад 40 тисяч кілометрів колій, які з’єднують Чорне та Балтійське моря", - додав генеральний директор УЗ Олександр Камишін.