У французькому Ліоні відбулася зустріч учасників спільноти європейських залізниць. Лідери галузі представили амбітний план подвоєння використання високошвидкісних залізниць до 2030 року та потроєння - до 2050 року. На зустрічі обговорювалася концепція створення на континенті нової мережі високошвидкісних пасажирських поїздів, котра проляже між найбільшими європейськими містами. Зазначається, що це повинна бути надшвидка, ультрасучасна, дешева та вуглецево-нейтральна система, яка зможе кинути виклик бюджетній авіації.

Про це пише ЦТС із посиланням на 24 Техно.

Головна мета створення такої системи - спроба знайти альтернативу перельотам, тому що літаки створюють занадто багато викидів і не відповідають поточній політиці екологічного спрямування.

Зазначається, що, оскільки люди вже звикли швидко пересуватися за допомогою лоукостерів, їм потрібне рішення з порівнянними швидкісними, а головне - ціновими характеристиками. І кращої альтернативи, ніж високошвидкісні поїзди, поки не запропоновано.

В Європі вже є кілька умовно успішних прикладів реалізації таких систем, але всі вони мають локальний характер, вирішуючи завдання на окремих найбільш завантажених лініях.

У період пандемії перевезення пасажирів залізницею впали в рази, поставивши на межу рентабельності роботу ряду напрямків. Щоправда, є певні сумніви, що нові поїзди виявляться затребуваними просто заради відмови від бюджетних перельотів. З іншого боку, уряди європейських держав мають всі необхідні важелі, щоб інтегрувати новий підхід до переміщень у життя своїх громадян.

Тепер група європейських організацій взяла на себе зобов’язання провести дослідження, яке покаже переваги розширеної мережі високошвидкісних залізниць, що потенційно з'єднає столиці та великі міста європейських держав.