Портфель замовлень на контейнеровози вперше перевищив сумарний дедвейт замовленого танкерного та балкерного флоту, такі дані наводить Clarksons Research.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.

Незважаючи на те, що в цілому на танкери та балкери припадає 75% дедвейту світового флоту, замовлення на них залишаються на історично низькому рівні, тоді як обсяг замовлень на контейнеровози продовжує зростати.

За даними Clarksons Research, світовий портфель замовлень на контейнеровози зараз становить сумарним дедвейтом 72,5 млн тонн, тоді як балкерів - 63 млн тонн, а нафтових танкерів та танкерів-продуктовозів - 34 млн тонн (це є історичним мінімумом для останнього сегменту за останні 25 років).

Портфель замовлень на нові контейнеровози почали зростати у другій половині 2020 року. За цей період було замовлено близько 900 судів сумарною місткістю 7 млн TEU.

Згідно з звітом Clarksons Research, третина всіх замовлень, розміщених у 2022 році, припадає на судна, що працюють на альтернативному паливі: аміаку, метанолі та водні. Таких судів за 6 місяців було замовлено 268 одиниць. Це дві третини від сукупного замовленого тоннажу.

Зазначається, що у сегменті замовлень на будівництво нових суден зараз спостерігається відскок порівняно з мінімумами ще кілька років тому. Обсяг замовлень збільшився на тлі високого попиту на контейнерні перевезення з початку пандемії і завдяки попиту на газовози, що зростає, що відображає світові енергетичні моделі.

Обсяг замовлень залишається високим і у 2022 році, особливо на контейнеровози та на судна, що працюють на альтернативному паливі.