Комітет з питань аграрної та земельної політики ВРУ вирішив звернутися до Кабінету міністрів у зв'язку з кризовою ситуацією у експорті зерна, насіння олійних культур та продуктів їх переробки залізничними шляхами та запропонував переглянути рішення Мінінфраструктури про підняття тарифів УЗ на вантажні перевезення на 70%.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію ВРУ.

"Члени Комітету під час обговорення цього питання звернули увагу, що станом на сьогодні на контрольованій території України знаходиться близько 20 млн т зерна та насіння олійних культур минулорічного врожаю, які підлягають експорту. Крім того, новий урожай зернових та олійних культур в державі оцінюється на рівні 65-70 млн т, з яких до експорту передбачається 45-50 млн т (враховуючи продукцію переробки). Таким чином, загальний обсяг до експорту цьогорічного урожаю разом з залишками минулого року складе 65-70 млн т", - йдеться в повідомленні.

Також зазначається, що в умовах обмежених можливостей експорту під час воєнного стану, такий обсяг виробленої сільськогосподарської продукції Україна буде експортувати наступні 32-35 місяців, а це зводить нанівець вирощування збіжжя в наступні роки.

"Перспектива переповненості складів зерном, неможливість його продати, відповідна відсутність коштів для закупівлі ресурсів вже зараз ставить серйозне питання щодо доцільності посіву під урожай наступного року", - додали в Комітеті.

Тому народні депутати України - члени Комітету, підтримуючи думку громадських аграрних асоціацій, з метою упередження непоправних наслідків для аграрного сектору економіки України, запропонували Уряду розглянути пропозиції щодо врегулювання кризової ситуації стосовно подальшого експорту сільськогосподарської продукції.

Зокрема депутати запропонували визначити план збільшення обсягів експорту продовольства, лімітувати обсяги здачі поїздів/вагонів через прикордонні переходи регіональних філій АТ УЗ у розрізі номенклатури вантажів, та ввести прозорий механізм формування та інформування всіх учасників вантажних перевезень стосовно черговості перетину кордону навантаженими вагонами.

Також пропонується змінити практику проведення аукціонів АТ УЗ на користування вагонами в умовах штучно створеного дефіциту, переглянути рішення Мінінфраструктури про підняття тарифів УЗ на вантажні перевезення на 70% та пошуку компромісного варіанту, і крім того, провести фінансування осінньо-польових робіт.