Україна у травні поточного року наростила експорт зернових вантажів через залізницю на 20,4% порівняно з квітнем - до 807 тис. тонн, досягнувши межі обсягів експорту для існуючої залізничної інфраструктури, повідомив голова АТ "Укрзалізниця" Олександр Камишин. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-Україна.

Показник у 800 тис. тонн зернових на місяць - межа для залізничних логістичних колій з України, і його можна суттєво наростити лише за активної допомоги сусідніх країн, уточнив він.

"Щоб ми змогли додатково вивезти 300-400 тис. тонн, ми маємо думати категоріями "наскрізної" інфраструктури. Домовляємося з поляками про дозвіл експлуатації на їх території зерновозів. Далі потрібно буде відкривати там свого оператора і паралельно, де тільки можна, заводити на нашу територію гілки з вузькою колыэю", - пояснив глава УЗ.

Камишин нагадав, що до російського вторгнення Україна щомісяця експортувала 5-7 млн тонн зерна на місяць, половину якого УЗ доставляла в українські морпорти. При цьому "Укрзалізниця" у листопаді 2021 року досягла історичного максимуму перевезень зернових вантажів у 4,1 млн тонн.

"Зараз нам потрібне розширення перевалки в європейських портах та додаткові вагони, які доставлять туди українське зерно від польського кордону. На складах України зберігається близько 20 млн тонн старого врожаю. Тому маємо експортувати 5 млн тонн щомісяця всіма видами транспорту. Практично експортуємо близько 1,2 млн тонн. Спрацювавши ефективно, можна дотягнути до 2 млн тонн зерна. Це максимум без суттєвого розвитку інфраструктури", - пояснив Камишин.