О 6-й годині ранку на київському залізничному вокзалі ви сідаєте у швидкісний вітчизняний "Тарпан", чи, припустімо, комфортний Pendolino, і о 9-й годині виходите вже в Одесі, встигаючи до 10-ї на конференцію, або ділову зустріч. Фантастика? Так. Але якби ще сім-вісім років тому запитати у поляків, чи вірять вони, що зможуть доїжджати потягом з Варшави у Гданськ (відстань майже така ж як Київ-Одеса - і також у найбільший порт країни) за 2 години 50 хвилин, то мало хто б відповів ствердно.

Наразі залізничне пасажирське сполучення Київ-Одеса виглядає дивно. Одеса знаходиться від Києва на відстані 480 км по прямій. При цьому довжина залізниці складає біля 740 км. Потяг Інтерсіті+ долає цю відстань за 7 годин, "Чорноморець" – за 9 годин.

В інтерв'ю агентству "Інтерфакс" директор департаменту реформування УЗ Євген Кравцов розповідає, що наразі потяги в Одесу йдуть фактично по об'їзному шляху через Вінницю. По цій же гілці одночасно з пасажирськими потягами йдуть масивні вантажопотоки в порти. "Гарантувати, що пасажирський потяг зможе розвивати тут швидкість 160 км на голину практично не можливо", - стверджує Кравцов.

На його думку оптимально було б побудувати в Одесу пряму гілку, що забезпечувала б швидкісне сполучення. Втім, така інвестиція надто велика для УЗ на сьогоднішній день.

Усвідомлюючи, що грошей на такий проект немає, тим не менше, давайте розглянемо його потенційний маршрут та можливий ефект.

Не слід також забувати, що і час в дорозі всіх інших пасажирських потягів на Одесу суттєво зменшився б за рахунок скорочення кілометражу аж на 200 км.

Отже, будувати нову гілку з Києва на Одесу вздовж нинішньої автодороги – це біля 450 км. Втім, об'єм робіт можна зменшити, якщо будувати колію лише з Фастова на Котовськ через Умань (або Гайсин) – це біля 230 км. Решту кілометрів високошвидкісні потяги могли б долати по модернізованих ділянках Київ-Фастів, Одеса-Котовськ.

Якщо б час потягу можна було зменшити до 3-х годин (середня швидкість 150 км на годину), то це склало б конкуренцію авіасполученню. Адже потяг відходить з центру міста і прибуває у центр, тоді як авіапасажирам доводиться витрачати час на дорогу в аеропорт та на реєстрацію. Окрім цього, сьогодні автомобілем з Києва в Одесу доводиться їхати 5-6 годин (окремі ділянки просто жахливі). На пальне в обидві сторони витрачається – від 1500 грн.

Отже, квитки на потяг що долав би цю відстань за 3, або 3,5 години цілком могли б продаватися по 700-800 грн. Не слід також забувати, що і час в дорозі всіх інших пасажирських потягів на Одесу суттєво зменшився б за рахунок скорочення кілометражу аж на 200 км.

За колосальної фінансової підтримки Євросоюзу Польщі у 2014 році вдалося запустити високошвидкісне сполучення на лінії Варшава-Гданськ. Результати першого року продемонстрували, що це єдина у Польщі пасажирська залізнична лінія, де квитки не субсидіюються державою і яка працює на прибуток. Було б непогано, принаймні, розробити подібний проект на лінії Київ-Одеса, а інвестори в перспективі 5-10 років знайдуться. Обов'язково.

Читайте также В Одессу нужно строить отдельную ветку для скоростных поездов - директор по реформированию УЗ