Важлива подія. Вперше Україна довела, що спроможна відправляти вантажі залізницею у Середню Азію та Китай в обхід Росії. Так, якщо мислити категоріями бізнесу - залишається багато запитань, і по тарифам (5,5 тисяч доларів за 40-ка футовий контейнер), і по часу в дорозі. Є над чим працювати. Але завдання держави і УЗ, як державної монополії, полягає у першу чергу у необхідності адекватно реагувати на геополітичні виклики. А блокування Росією українського транзиту - є саме таким викликом, який немає під собою, ні економічного підґрунтя, ні тарифної складової. Виклик прийнято, РФ може блокувати далі. Та чи тепер буде?

Навіть, якщо цей потяг у майбутньому так і не зможе конкурувати з альтернативними маршрутами і не буде ходити регулярно, сама його наявність стає для України важливим аргументом при необхідності реагувати на неконструктивні дії зі сторони Росії. Нашому східному сусіду саме час звикати до думки, що він більше не є монополістом при транзиті українських (а в перспективі прибалтійських, польських) вантажів залізницею до країн Середньої Азїі та Китаю. А відсутність монополії та конкуренція – це завжди плюс як для вантажовідправника, так і для рівноправних міждержавних стосунків.

Читайте также Альтернатива России: на какие новые транзитные грузы может рассчитывать Украина