На жаль, 2017-го року ми так і не дочекалися Інфраструктурного дня в парламенті, тож очікуємо на його проведення вже у новому 2018 році. Верховна Рада розпочинає свою роботу, ми сподіваємося на конструктивну і результативну співпрацю з парламентом.

Один із важливих законопроектів, який буде винесено в рамках дня інфраструктури, регламентує перевезення небезпечних вантажів.

Перевезення вантажів має бути не тільки швидким, а й безпечним, відповідати найвищим міжнародним стандартам. Особливо це важливо, коли мова йде про небезпечні вантажі - нафтопродукти, добрива, цемент, отрутохімікати тощо. Це сотні тисяч тонн легкозаймистих рідин, токсичних і вибухових речовин, які під час перевезення можуть випаровуватися, витікати, розсипатися, завдаючи шкоди людям і довкіллю. Тому таких аварійних ситуацій не повинно бути взагалі.

Важливі кроки для цього уже зроблені. У 2015 році Мінінфраструктури спільно з МВС затвердило Порядок перевірки цистерн для перевезення небезпечних вантажів. У квітні 2017 року наказом Міністерства затверджені правила перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами України. Наступний дуже важливий крок - погодження та прийняття парламентом Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення їх у відповідність із законодавством Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів".

Що він дасть Україні?

  1. Європейські стандарти безпеки перевезення небезпечних вантажів.  
  2. Для транспортування буде використовуватися рухомий склад з підвищеним рівнем безпеки конструкції.
  3. Чіткі та зрозумілі права, обов’язки та відповідальність суб’єктів перевезення небезпечних вантажів та уповноважених осіб (консультантів, радників).
  4. Визначення важливого поняття "інші учасники перевезення небезпечних вантажів", діяльність яких пов’язана з операціями  з небезпечними вантажами. Зокрема, заповнення ними тари, підготовка пакування до перевезення, здійснення вантажних операцій тощо.
  5. Проведення спеціального навчання персоналу, що забезпечить транспортну галузь висококваліфікованими працівниками.

Таким чином, розробленим законом ми досягнемо одразу трьох стратегічно важливих цілей:

Перша - підвищимо рівень безпеки перевезення небезпечних вантажів до європейського.

Друга - імплементуємо в національне законодавство Директиву 2008/68/ЄС.

Третя - виконаємо вимоги міжнародних договорів України у сфері перевезення небезпечних вантажів.

Також розроблений законопроект має важливе значення для приведення регулювання ринку вантажних перевезень залізничним, автомобільним, внутрішнім водним транспортом до вимог Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Зокрема, імплементація відповідних європейських норм в українське законодавче поле дасть потужний поштовх розвитку галузі річкових вантажних перевезень.  Почнеться реальна інтеграція  внутрішніх водних шляхів України до річкових транспортних коридорів ЄС.

26909822_1542711035819470_276384974_o (1)

Запобігти виникненню аварійної ситуації під час перевезення небезпечних вантажів, значно дешевше ніж ліквідовувати наслідки аварії, сплачувати штрафи та компенсації потерпілим. Цю просту істину у Європарламенті зрозуміли давно. Директива 2008/68/ЄС вступила в силу у Євросоюзі рівно 9 років тому назад - 20 листопада 2008 року і з того часу успішно працює. Настав час і для України її впровадити заради власної безпеки та добробуту. Для міжнародних інвесторів і суб’єктів перевезення закон буде найкращою гарантією того, що їхні інвестиції та небезпечні вантажі в Україні будуть у такій самій безпеці, як і у ЄС.