Контракт вартістю $575 млн передбачає поставку 100 нових локомотивів серії GE ES30ACi Light Evolution Series Locomotives, модернізацію 81-го вже наявного локомотива єгипетської залізниці, техпідтримку протягом 15 років та ін.

Це майже втричі менше тієї суми, яка прописана у стратегії УЗ на капінвестиції в локомотивний парк – за 5 років у придбання та модернізацію локомотивів в Укрзалізниці планують інвестувати 40 млрд грн. (за нинішнім курсом це дорівнює $1,5 млрд), у тому числі $1,15 млрд на придбання нових локомотивів. За ці гроші, за аналогією з єгипетською угодою, можна було б купити 300 нових локомотивів GE та модернізувати 240 старих локомотивів. Також з огляду на те, що частину локомотивів планують будувати на потужностях українських підприємств, собівартість виробництва має бути нижчою, ніж у американської компанії та нових локомотивів можна збудувати більше.

Хотілося б, щоб до 2021 року в УЗ було понад 300 сучасних локомотивів, але поки що реальних зрушень у питанні оновлення локомотивного парку, як і в інших питаннях, що стосуються капінвестицій, не видно. А тим часом, рівень зносу локомотивів вже давно перевищує 90%, і без значних змін він лише збільшуватиметься.

Допомогти в оновленні локомотивного парку в Україні може створення ринку приватних операторів локомотивної тяги, тим більше, що з боку приватних компаній вже зараз є зацікавленість.