Останні півроку середовище українських залізничників активно педалює мантру про те, що очолювати "Укрзалізницю" повинна виключно людина з профільною залізничною освітою та відповідним досвідом роботи. Зрештою, ця теза досягла певного успіху. Інвестбанкіра Максима Бланка на чолі УЗ в липні замінив залізничник з Дніпропетровська Олександр Завгородній. Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, представляючи нового боса колективу залізниці, натякав на те, що мов ось ви хотіли "свого" – маєте.

Втім, позиція українських залізничників далеко не залізнобетонна. Сьогодні мова йде про реформування УЗ, її корпоратизацію і наближення за параметрами до західних компаній. А там дуже поширено, коли залізничною компанією керують, наприклад, фінансисти, економісти та просто талановиті управлінці. Портал ЦТС на початку року піднімав цю тему через публікацію "Пять не железнодорожников, которыми гордятся железные дороги". Тоді цей матеріал викликав шквал емоцій серед залізничників, в дечому слушних, в дечому - ні.

Що ж до моєї персональної позиції з цього питання, то мені абсолютно все одно, хто наведе лад в "Укрзалізниці" – залізничник чи не залізничник. Втім, виникають великі сумніви, чи зможе залізничник, який піднявся наверх всіма щаблями цього монстра і завдячує цьому саме залізниці, кардинально скоротити штат і соціальні пільги залізничників - привести їх у відповідність з реальною фінансовою ситуацією в компанії;  чи зможе він ліквідувати всі "мєждусобойчіки" в УЗ; чи зможе він побороти корупцію; чи зможе він реформувати УЗ так як це потрібно для країни і фінансового здоров'я залізниці; чи зможе не загравати з популізмом; чи зможе він показати реальну собівартість та реальний рівень затрат; чи зможе реформувати УЗ так, щоб на залізниці з'явився приватний капітал і приватні інвестиції (тобто пожертвувати деякими інтересами УЗ як монополіста). Якщо зможе – то, насправді, не важливо, який у нього диплом… і навіть, як на мене, яке у нього громадянство.

Поки що ж, на жаль, мантра про професіоналів більше нагадує доволі успішну спробу захистити своє болото від протічної води.

Опрос ЦТС Принципиально ли для Вас, чтобы УЗ возглавлял железнодорожник?